dissabte, 15 d’octubre del 2011

Codi escrit i oral, anàlisi anuncis

Avui relacionaré les dues classes passades de COED ja que estan relacionades.
La segona sessió vam estar tractant el codi escrit i oral, vàrem haver de fer una síntesi sobre aquest tema i desprès posar-la en comú. Al mateix temps vam prendre apunts sobre la coherència(selecciona la informació rellevant de la que no és rellevant. A més a més estableix la relació lògica i no contradictòria de les diferents parts d’un discurs-text.), l’adequació (és la característica que designa el grau d’adaptació d’un discurs a la seva situació comunicativa tenint en compte l’ interlocutor , el gènere i el propòsit/objectiu.) i per últim la cohesió(es refereix al conjunt de relacions o vincles de significat que s’estableix entre diferents elements o parts del text que permeten al lector-oient interpretar-los amb eficàcia.

A la tercera sessió hem vist un documental del Dr. Guillermo Orozco, professor i investigador de la universitat de Guadalajara.
Les idees principals que vàrem treure són les següents:
1-      Les escoles haurien d’incorporar una educació sobre les tecnologies ja que aquest llenguatge és igual  d’important o més que llegir i escriure.
2-      La nova tecnologia no només hauria de complementar el que diu el professor.
3-      Les noves generacions se les ha d’educar.
4-      S’ha d’exigir als mitjans comunicatius que siguin educatius.
5-      Si el mestre/escola no pregunta el que veu, aquest infant no tindrà dos punts de vista ja que només veu el que ha vist i es creurà que això és la realitat.
6-      Els mestres, pares... tenim l’obligació de veure allò que els hi agrada als nostres infantes.

Desprès de veure el documental i posar les idees en comú, vam aplicar això a la pràctica mitjançant anuncis.
El primer era el de les Galeries i vam poder observar quins valors o que ens transmetien. En aquest cas ens tractaven sobre el material, el poc respecte que tenien els nens per la roba i al mateix temps als companys, cada infant anava a la seva, entre d’altres.

Per altra banda vam veure l’anunci del Seat Altea XL(oh, brother) i si tu li dones amor i felicitat a un infant, animal o cosa aquesta creixerà i se sentirà estimada.



Vam comparar l’anunci del Seat Altea XL de “los animales de dos en dos” del 2006 amb el del “oh brother” del 2009.

Fins aquí va tenir lloc la classe. Això d’aplicar a la pràctica el que hem vist és molt interessant ja que ens permet veure tots els missatges que ens vol transmetre un anunci. Aquests els veuràs si el mires repetidament, sinó només et quedaràs amb aquell producte que t’estan venent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada