A través de dues metàfores que explicaré seguidament, s’explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció de la utilitat de l’ordinador.
He relacionat les metàfores de: L’ordinador com a tutor i l'ordinador com alumne.
Entenem que l’ordinador com a tutor, tutoritza el procés d’aprenentatge realitzar per l’estudiant on hi ha un paral·lelisme entre el funcionament d’alguns programes informàtics i la modalitat d’interacció amb els alumnes de la classe. El que ens ve a dir és que el paper de l’ordinador l’hi ha tret molt lloc en el tutor ja que l’alumne pot fer les activitats directament allà i aquests les autoavalua.
Per contra, l’ordinador sempre et dona la resposta en canvi el mestre et pot explicar el procediment i el perquè està malament la resposta.
En el cas de l'alumne, és ell qui ensenya a l'ordinador, ja que ha de donar-li instruccions sobre les tasques que ha de fer.
Aquestes dues metàfores les podem relacionar amb el programa: Scratch, amb el CmapTools i amb el Movie Maker. Amb les tres et permet que l'alumne s'endinsi en el món de la tecnologia, la primera activitat, et permet crear jocs si això és el que vols que l'alumne aprengui, la segona et permet crear mapes conceptuals i la tercera editar vídeos.
En definitiva, penso que cap mestre pot ser substituït per un ordinador, es pot ajudar d’aquesta eina però en cap cas ha deixar que s’imposi més l’ordinador sobre ell. la seva utilitat és d’acompanyament per si en alguna activitat, s’ha de veure algun visionat o han de buscar informació per internet.
Entenem que l’ordinador com a tutor, tutoritza el procés d’aprenentatge realitzar per l’estudiant on hi ha un paral·lelisme entre el funcionament d’alguns programes informàtics i la modalitat d’interacció amb els alumnes de la classe. El que ens ve a dir és que el paper de l’ordinador l’hi ha tret molt lloc en el tutor ja que l’alumne pot fer les activitats directament allà i aquests les autoavalua.
Per contra, l’ordinador sempre et dona la resposta en canvi el mestre et pot explicar el procediment i el perquè està malament la resposta.
En el cas de l'alumne, és ell qui ensenya a l'ordinador, ja que ha de donar-li instruccions sobre les tasques que ha de fer.
Aquestes dues metàfores les podem relacionar amb el programa: Scratch, amb el CmapTools i amb el Movie Maker. Amb les tres et permet que l'alumne s'endinsi en el món de la tecnologia, la primera activitat, et permet crear jocs si això és el que vols que l'alumne aprengui, la segona et permet crear mapes conceptuals i la tercera editar vídeos.
En definitiva, penso que cap mestre pot ser substituït per un ordinador, es pot ajudar d’aquesta eina però en cap cas ha deixar que s’imposi més l’ordinador sobre ell. la seva utilitat és d’acompanyament per si en alguna activitat, s’ha de veure algun visionat o han de buscar informació per internet.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada